October 31st, 2020

Recenzie « Asta-noapte »

« Unii spun ca in noaptea aceasta, exact la miezul noptii, se deschid cerurile. Nu prea inteleg cum s-ar putea deschide, dar asa se spune: ca in noaptea de Sanziene se deschid cerurile. Dar probabil ca se deschid numai pentru cei care stiu cum sa le priveasca… ». (Mircea Eliade)

Cartea « Asta-noapte » e o alta « opera colectiva », o alta carte-jurnal la care au participat 77 de autori. Caci unora le-a placut tare mult experienta numita « Astazi », asa ca au recidivat. Printre ei ma numar si eu. Si a fost scrisa, la invitatia Clarei Toma, intr-o noapte speciala – cea de Sanziene (23 spre 24 iunie) cand este un moment perfect pentru introspectie personala, pentru scotocit in strafundurile fiintei noastre si scos la lumina tot ce …iese.

De data asta, « Asta-noapte » e mai subtirica decat « Astazi » caci nu mai are 136 de autori. 🙂 E o carte de la suflet pentru suflet. E ca un balsam. Teoretic, nu ar trebui sa iti ia mai mult de 2 ore ca sa o citesti. Dar daca ai face alta ar insemna ca doar o consumi fara sa o lasi sa te atinga catusi de putin. Eu gandeam ca o voi citi repede insa am citit-o in mai multe randuri si ce bine a fost. A fost ca o terapie, caci in unele dati eram nervoasa si concentrandu-ma pe ceea ce citeam si conectandu-ma cu energia autorului si a cartii am observat ca dupa numai cateva minute mi se schimba complet starea de spirit. Cartea m-a linistit. Deci are si un efect terapeutic. Si e mult mai ieftina chiar decat o sedinta de terapie.

IMG_20150924_184043

Imi place la nebunie sa privesc in sufletele altora prin scris. Imi place atat de mult ca mi-ar trebui cel putin vreo 7 astfel de carti pe an.

Si ca tot veni vorba de cifre care mie imi plac (deloc intamplator ! :)), « Asta-noapte » are 77 de autori, ramasi dupa selectia la sange pe care a facut-o de aceasta data Clara. Iar ceea ce am scris eu, se regaseste la paginile 72-73. In sfarsit niste numere cu semnificatie pt mine caci la « Astazi », locul pe care l-am avut in carte simteam ca nu ma reprezinta. Insa acum sunt multumita ca « am fost randuita » acolo unde trebuie in carte.

Citind-o, am simtit ca imi vin si idei noi, ca mi se trezeste creativitatea. De altfel, bucati din ce va scriu acum mi-au venit in minte in timpul lecturii si nu cand m-am asezat la calculator ca sa scriu pe blog.

Cand eram pe la jumatatea cartii am realizat ca 99% dintre autori sunt femei. Aha ! deci de aia erau la lansare preponderent femei in sala. Bingo! Si apoi intrebarea care mi s-a nascut automat in cap : Dar unde sunt barbatii? Cred ca au dormit ca niste prunci in noaptea aia sau poate ca nu le plac sanzienele. 🙂

Acum lasand gluma la o parte, chiar va invit sa o cititi pentru ca nu are cum sa nu va placa sau sa va calmeze si sa va poate prin niste stari sufletesti aparte, sa va invite la reverie.

Cartea costa 22 de lei si se poate achizitiona de la editura Ascendent.

Cum a fost la lansarea cartii Asta-noapte