December 12th, 2018

Recenzie « Florence » – un musical jucat magistral

Filmul « Florence » ruleaza in cinematografe din 11 noiembrie si reda povestea adevarata a celei mai netalentate cantarete de opera din istorie. Florence Foster Jenkins este o excentrica americanca, care traieste in New York, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, mostenitoare a unei averi considerabile care insa sufera de o maladie incurabila si singurul sau scop in viata este sa devina o soprana celebra. De fapt, acest vis este singuruil care o tine in viata si o motiveaza sa mearga inainte.

florence-foster-jenkins

Absolut convinsa de talentul sau innascut, nu precupeteste nici un efort ca sa-si vada visul realizat. Nimeni alticineva nu crede in talentul ei insa partenerul si manageul ei Clair Bayfield (interpretat de Hugh Grant), un fost actor si diplomat englez este singurul care ii alimenteaza iluziile, intelegandu-i pasiunea si incercand din rasputeri sa o protejeze de crudul adevar si de ridicol.

Tot basmul in care traieste este cat pe ce sa se destrame in momentul in care Florence decide sa organizeze un concert la celebra Carnegie Hall, luandu-i prin surprindere chiar si pe pianistul care o acompania si pe profesorul de canto.

Madame Florence este foarte generoasa si sustine arta prin numeroase donatii. Este ambitioasa si-si urmareste cu perseverenta visul. Personajul sau este foate bine conturat ca sa nu mai spun jucat absolut magistral de Meryl Streep. Este absolut geniala in acest rol, insa nici partenerul ei Jugh Grant nu este mai prejos. Aceeasi eleganta de gentleman cu care ne-a obisnuit.

E un film amuzant, plin de emotie si trist in acelasi timp dar e si despre pasiunea de a-ti urma visul, autenticitate, despre iluziile in care ne place uneori sa traim, refuzand sa vedem adevarul.

Chiar va recomand sa vedeti « Florence » pentru ca este un film valoros, extraordinar de bine jucat si realizat si nu m-ar mira daca va castiga cateva statuete Oscar.

Filmul este distribuit de Freeman Entertainment.