November 16th, 2018

Recenzie film : Maria Magdalena – povestea nespusa

Filmul “Maria Magdalena – povestea nespusa” a fost lansat acum cateva luni. Mi-a luat atat de mult sa scriu despre el pentru ca sincer mi-a fost foarte greu sa imi gasesc cuvintele si sa “digger”ceea ce am fazut. Pur si simplu nu am putut. De fiecare data cand imi propuneam sa scriu aceasta recenzie, ceva ma oprea.

E un film tulburator. Un film care schimba complet povestile care ne-au fost spuse despre aceasta femeie incredibila si rolul sau in istoria umanitatii.

Nu am citit texte religioase si nici foarte multe informatii despre cine a fost cu adevarat Maria Magdalena asa ca si eu traiam cu o imagine complet deformata.

Culmea este ca in timpul filmului, la vizionarea de presa, a fost o liniste mormantala, nici un telefon nu a sunat, nimeni nu a miscat, la un moment dat am avut senzatia ca nimeni nu mai respira. Doar eu mai faceam comentarii, in soapta la urechea prietenei cu care venisem. De parca, cumva in mod intuitiv stiam despre ce urma sa vad in film si asteptam doar o confirmare. Repet, nu am citit absolut nici un rand despre viata Mariei Magadalena dar am recunoscut ca adevar ceea ce am fazut in film.

E un film tulburator, care iti redefineste multe din definitiile religioase pe care am fost obisnuiti sa le auzim. Si ne cam scoate din ignoranta, aratandu-ne o cu totul alta versiune a istoriei.

Maria Magdalena a fost cel de-al 13-lea apostol al lui Iisus Hristos si cea caruia Mantuitorul I s-a aratat imediat dupa ce a inviat. A fost singura care l-a vazut si pentru asta a patimit. A fost singura care l-a crezut, l-a urmat si nu s-a indoit nici o clipsa de spusele sale. Pentru ca a privit totul cu inima deschisa, spre deosebire de ceilalti 12 apostoli care au contestat-o si carora le-a fost foarte greu sa iasa din propriile prejudecati si sa accepte cele spuse se Iisus.

Cel mai aprig contestatar al Mariei Magdalena a fost apostolul Petru care gandea destul de ingust si limitat. Cateodata am senzatia ca toti barbatii sunt urmasii lui. 🙂 Nu de alta dar au fix acelasi mod de gandire ingust. Si pun ratiunea si dovezile inaintea simtirii, pentru ca asa au fost invatati si nu vor sa accepte ca mai exista si o alta versiune a vietii. Cu toate acestea, Maria Magadalena si-a vazut mai departe de miziunea sa apostolica, propovaduind invataturile primate. Ca o adevarata martora a lui Iisus Hristos.

In ce-i priveste pe cei 2 actori din rolurile principale ; Rooney Mara (Maria Magadalena) si  Joaquin Phoenix (Iisus) au avut o interpretare de exceptie. Fiti atenti la fetele si la privirea lor. In anumite momente chiar se vede ca nu mai sunt ei ca si actori ci sunt doar canale prin care ni se transmite adevarul. Adevarul care ne-a fost ascuns de secole. Ma bucur enorm ca acest film a fost lansat anul asta.

As fi tare curioasa sa le iau un interviu protagonistilor si sa-i intreb cum s-au simtit la filmari si cum acest film i-a schimbat. Au avut niste roluri grele. Pana unde au fost ei si de unde incolo a fost manifestarea divinitatii. Impresionant!

Uitati-va la acest film. Va va schimba multe pareri si va va deschide mintile si inimile catre adevar. Cel putin eu asa sper. E timpul sa vedem dincolo de ce ne-a fost bagat pe gat pana acum. Nici vorba ca Maria Magadalena a fost o prostituata care s-a pocait. Dimpotriva, a fost cea mai pura dintre toti.

Filmul a fost distribuit in Romania de RoImage2000.

Zambet de Hollywood in doar doua vizite la dentist

Recenzie film : Looserii de la seral – un alt film cu prosti?