September 18th, 2020

Cum arata viitorul via Future of Media 2015

V-am tot zapacit luna asta cu cateva postari despre unul dintre cele mai importante evenimente din lumea online-ului – Future of Media 2015.

La conferinta care a avut loc ieri, s-a vorbit despre tendintele actuale din media romaneasca, despre ce se intampla pe afara si despre ce se prefigureaza in 2016.

12316520_1205806506101822_2259108739259102789_n

S-a vorbit mult despre cum se fac banii in online, despre cine, cum si daca se mai creeaza continut de calitate, despre batalia intre device-uri, despre video-blogging, ce campanii interesante au mai facut bradurile din strainatate, aplicatii de securitate, despre idei creative. De data asta am auzit mai putine cifre ca in alte dati.

Imi place sa merg la astfel de conferinte pentru ca partea mea preferata este sa vizionez filmulete despre campanii interesante si creative de afara ca sa aflu ce idei inovative mai au oamenii si ce le mai da prin cap. Si cel mai important – cum stiu sa transforme o idee simpla intr-un viral. Asta mi se pare ceva de luat in seama.

De data asta, o sa incep cu vestile proaste. De fapt nu sunt vesti proaste ; le-as putea numi unele concluzii personale (impartasite sau nu si de altii) ale unora dintre speakerii celor 3 sesiuni ale conferintei.

  • Informatia nu e importanta ! Asta a spus-o George Buhnici, fost om de stiri.
  • Nimeni nu consolideaza piata de media in Romania
  • Media in Romania e trista si nu mai exista continut de calitate. Bloggerii sigur nu sunt de acord cu asta.
  • Piata comerciala din Romania nu asigura destui bani asa ca mare parte din veniturile din online nu sunt la vedere

12308393_1205808879434918_3175642226761199216_n

Ce am aflat nou:

Ca exista cursuri care te invata cum sa aplici tehnici de actorie in mediul de business. Daca vreti sa stiti mai multe cautati-o pe Camelia Pintilie.

Mi-a placut mult un studiu care compara device-urile pe care le folosim cu arhetipuri junginene. Si concluzia arata cam asa :

jung

Deci clar cu telefonul avem cea mai stransa si mai intima relatie. Ia ganditi-va pe cine puneti mana dimineata cand va treziti ? Pe partener/a sau pe mobil ? Ma intreb daca sa plang sau sa rad. In orice caz studiul si perspectiva au fost foarte interesante in termeni de comportament uman.

Tehnologia 4.0 dezvoltata de Vodafone care conecteaza diferite echipamente si transmite date in timp real. Este aplicabila in domeniul transporturilor, al vanzarilor, al publicitatii media (digital media signage), al supravegherii etc.

VDF

Bit Defender a lansat un BOX inteligent care iti conecteaza toate dispozitivele din casa si le protejeaza in acelasi timp.

box

In concluzie, tendintele care se prefigureaza in media pentru anul 2016 arata cam asa :

  • Toata lumea va incerca prin orice mijloace sa creeze continut (de calitate sau nu) care sa ajunga viral
  • Cine stie raspunsul la intrebarea : Cum faci ca audienta sa-ti evanghelizeze produsul ? a dat lovitura
  • Cat priveste utilizarea mobilului, in cativa ani vom iesi din casa doar cu telefonul (smartfonul bineanteles :)) in mana caci acesta ne va tine loc de chei de la casa si de la masina, de card (caci vom putea plati cu el), de laptop sau tableta (pt ca se poate conecta direct la cloud) si cate si mai cate
  • In ceea ce priveste printul (tot ce se tipareste), publicul a devenit din ce in ce mai selectiv si va trebui chiar sa fie calitativ ca se se mentina si sa nu dispara
  • Piata de fashion va creste in continuare
  • Cat priveste continutul video, combinatia ideala e online + TV
  • Brand journalism. In lipsa continutului de calitate, brandurile vor incepe sa devina din ce in ce mai mult creatoare de continut, isi vor face bloguri si vor incepe sa creeze continut « inhouse »
  • Facebook va deveni si mai mult un creator de continut
  • Mediile nu se mai trateaza separat ci integrat iar strategia va trebui gandita pentru toate

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Ce speakeri voi intalni la Future of Media 2015

Clara Toma a lansat o carticica instrument

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow on Feedly