September 10th, 2024

A fost Mobifest 2015

In ziua de azi, oamenii si-au schimbat obiceiurile de consum iar publicitatea si marketingul daca vor sa fie eficiente trebuie sa tina seama de aceste noi tendinte atunci cand stabilesc o strategie.

Pe 13 mai a avut loc la Hotelul Crowne Plaza, Mobifest 2015, prima conferinta destinata industriei mobile si web, care a reunit specialisti din marketing, PR, vanzari, social media si bloggeri.

Evenimentul a cuprins 2 sesiuni de prezentari, o parte dedicata studiilor de caz, una dedicata inovatiei, un training pe partea de mobile marketing si premiile Mobile Awards Romania.

IMG_20150513_094254Noua tendinta de care va vorbeam mai sus este ca totul sa se faca de pe mobil si totul sa fie mobil. Se trece usor usor de la social media care se facea pe PC sau laptop la mobile media. Adica sa nu ne mai scoatem ochii din tablete sau telefoane mobile. Ce mai….mobilul rules, ajungand sa detroneze cam tot. Pana si laptopul a ajuns istorie caci tendinta spre care se merge este digitalizarea totala astfel incat sa nu-ti mai trebuiasca decat un smartfon si cu el sa-ti faci « toata treaba ». Adica pe langa facut poze si petrecut timp pe retelele sociale, de pe mobil sa-ti platesti si facturi, sa iti iei si bilete de avion, sa derulezi operatiuni bancare, fara sa mai fie nevoie sa te deplasezi la banca, sa-ti monitorizezi copilul, nevasta, sa-ti faci lista de cumparaturi si cate si mai cate.

Personal, mi se pare o tendinta usor ingrijoratoare pentru ca mobilul asta ne face sa devenim sclavii lui si ne fura cu totul rapid si sigur (nu mai e cu incet), facandu-ne sa ne zgaim permanent la un ecran, uitand uneori ce ce este in jurul nostru. In permanenta simtim nevoia sa fim conectati.

Totusi nu putem trece cu vederea facptul ca aproximativ 60% din populatia planetei foloseste telefonul mobil ca device principal (sau ca unic device) pentru a accesa internetul.

Asa ca, ne place, nu ne place, asta e viitorul si daca vrem sa ne eficientizam strategiile de vanzari nu avem voie sa ignoram aceasta tendinta. Nu de alta, dar cine face greseala asta, ramane pe afara.

Aplicatiile pentru mobil sa dezvolta si se implementeaza cu o viteza ametitoare iar acum batalia se da pe a fideliza utilizatorii (astfel incat odata descarcata aplicatia ta, utilizatorul sa o si folosesasca nu sa o dezinstaleze imediat) pentru ca piata e intr-o permanenta schimbare iar competitia este acerba.

Informatiile si campanile trebuie sa fie foarte bine tintite. Si se pot face campanii bune cu sume decente, fara sa fie nevoie sa investesti bugete uriase.

Una dintre cele mai intertesante prezentari a fost cea a Maiei Novolan (Syscom Digital) care ne-a vorbit despre mobile marketing bazat pe geo-locatie dandu-ne si niste exemple concrete. Ne-a dat si niste tips and tricks foarte utile.

DSCN0159

DSCN0160

DSCN0163

Ne-a povestit si despre BEACON (un mic dispozitiv care se bazeaza pe tehnologia Bluetooth Low Energy (BLE), care n-are nevoie de aplicatii instalate ci doar de bluetooth deschis. Acest dispozitiv faciliteaza foarte mult abordarea personalizata a consumatorului. Oamenii apreciaza abordarile personalizate si simple.

Maia Novolan ne-a convins ca tool-urile mobile fac legatura dintre online si offline, cel mai bun exemplu fiind Rice Code, bazat pe QR Coduri, imaginatie si rezultate concrete. Geniala campanie !

Ea ne-a indemnat sa testam mai multe tool-uri si strategii si sa o alegem pe cea care genereaza conversie. Caci asta e scopul final.

Pe piata din Romania lucrurile stau cam asa :

Romania e pe locul 3 din Uniunea Europeana la acoperirea 4G

27% dintre cautarile facute pe Google din Romania sunt de pe mobil

Mai nou, Google penalizeaza site-urile care nu sunt mobile-friendly iar aproximativ 78% dintre site-urile din Romania nu sunt optimizate pentru mobil. Daca pana acum puteam ignora chestia asta, de acum incolo ba. Asta daca vrem sa ramanem pe piata.

Am mai aflat ca in jur de 75 – 80% dintre campaniile mobile din Romania se fac prin SMS pentru ca este ieftin si usor de implementat. Au existat campanii cu bugete de 200 de euro care si-au atins foarte bine tinta.

Alexandra Cojocaru (Unlock Market Research) ne-a dezvaluit in premiera rezultatele studiului Mobile Apps, a picture of today, despre tendintele de pe piata romanaesca. E foarte util. Mai ales pentru oamenii de marketing.

Cat despre distractie, ne-am pozat de nu ne-am vazut….de ochelari….fiecare cu ce a vrut. Colorata maine-i gata cu bloggeri colorati la minut 🙂 la selfie booth-ul oferit de SelfieFun.

10478853_1601920926757679_3216653068554524942_n

11140079_1601920210091084_4341707149881002795_n

M-am ofticat teribil ca a trebuit sa plec fix la partea cea mai interesanta a conferintei. Adica la prezentarile invitatilor din strainatate care ne-au spus povestea succesului lor in cadrul sesiunii de studii de caz.

Rob Khazzan de la Uber, ne-a spus ca au o echipa dedicata in fiecare oras. Uber a folosit principiile startup-urilor. Nu sunt si nici nu au de gand sa fie o companie traditionala, dimpotriva, incurajeaza cultura riscului si evolutia fiecarui membru al echipei.

E necesar sa fii curajos, sa-ti asumi riscuri, si sa nu-ti fie frica sa fii creativ testand diverse strategii. Asta dupa ce in prealabil stii foarte clar ce produs lansezi sau promovezi si care iti este publicul tinta. Cam astea au fost, pe scurt sfaturile sale.

Sincer, habar nu aveam ce lucruri marete au facut cu bugete reduse. Nu am venit cu Uber la conferinta pentru ca nu agreez ideea de a-mi introduce intr-o aplicatie datele de pe cardul personal. Call me old school ! 🙂

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Detoxifiere 2015 – Saptamana 1

Detoxifiere 2015 – Saptamana 2

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow on Feedly