November 16th, 2018

Recenzie carte 9 minciuni care va franeaza afacerea si adevarul care o va elibera

Nu am mai pus de ceva timp recenzii de carti pe blog pentru ca, pentru o buna perioada de timp, anul asta, pur si simplu nu am mai putut sa citesc.

Dar m-am reapucat de acest obicei bun iar pentru moment ma concentrez pe carti care au legatura cu lumea afacerilor. Asa ca a venit randul cartii cu titlul “9 minciuni care va franeaza afacerea si adevarul care o va elibera” , scrisa de Steve Chandler si Sam Beckford, aparuta la editura Curtea Veche.

Sunt avida de citit astfel de carti pentru ca, pe de o parte, au o aplicabilitate practica in businessul pe care il construiesc si pe de alta pentru ca aveam in biblioteca multe astfel de carti, cumparate acum cativa ani dar de care nici macar nu ma atinsesem. Le tineam in biblioteca la “dospit” si se pare ca acum e timpul sa le citesc si sa aplic ce scrie in ele.

Steve Chandler si Sam Beckford, 2 antreprenori cu experienta indelungata in zona de business explica in termeni simpli si usor de inteles (ca doar sunt americani) care sunt cele 9 minciuni pe care le auzim cel mai frecvent atunci cand ne gandim sa incepem o afacere.

  1. E nevoie de bani ca sa faci bani
  2. Trebuie numai sa stiu CUM sa fac.
  3. Nu trebuie decat sa ne facem numele cunoscut
  4. Experienta imi va fi de ajutor
  5. Sunt o victima a circumstantelor
  6. Trebuie sa fii econom
  7. Clientii sunt greu de inteles
  8. Nu am nevoie de ajutorul nimanui
  9. Reducerea preturilor dinamizeaza afacerea

De cate ori nu le-am auzit cu totii? Si din cauza lor si a celor care le-au crezut, multe afaceri au murit inainte sa se nasca.

Asa ca le iau rand pe rand si le demonteaza pe fiecare in parte, demonstrand in cuvinte clare si concise ca acestea 9 nu sunt altceva decat niste mituri, povesti care nu fac altceva decat sa ne franeze.

Ce-am invatat din cartea asta?

  1. Ca vointa de a reusi si motivul pt care o faci sunt cei mai importanti catalizatori pentru succesul unei afaceri
  2. Daca infuzezi bani din exterior in afacere crezand ca asa o vei salva sau o vei face sa mearga, asta nu te face decat sa te lenevesti. Daca nu ai bani, devii creativ si afli sau inventezi metode sa-i produci
  3. Scopul reclamei nu este sa va faca numele afacerii cunoscut ci sa atraga clienti si sa creasca vanzarile
  4. Cateodata “experienta” chiar mai rau te incurca caci daca te-ai obisnuit sa repeti un tipar gresit si ineficient asta nu are cum sa te ajute. E important ca afacerea sa lucreze pentru tine, nu tu pentru ea
  5. Preturile mici si reducerile aduc deservicii afacerilor. Clientii platesc valoarea unui produs si beneficiile pe care le primesc o data cu acesta
  6. E bine sa fii chibzuit cu banii si sa iti monitorizezi cheltuielile atata timp cat nu devii zgarcit. Practica principiul mainii deschise. Da clientilor ca sa primesti de la ei. Clientul e o sursa de tranzactii care se repeta si poate deveni agent publicitar
  7. Clientii pot fi studiati, descifrati si intelesi. Informatiile despre clienti reprezinta putere. Concentraza-te pe cei valorosi
  8. Concentreaza-te pe scopuri si pe rezultate. Solicitarea ajutorului e semn de putere
  9. Victimizarea vine din cultivarea unor ganduri si obiceiuri daunatoare care ajung sa saboteze antreeprenorul si afacerea

Si niste intrebari cheie pe care le consider fundamentale

  • Cum pot folosi aceste circumstante in avantajul meu?
  • Cum ma pot diferentia de competitori in ochii clientilor?
  • Ce lucru captivant si creator as putea face in acasta saptamana, pt a-mi motiva angajatii si pentru a-i incanta,totodata, pe clienti?
  • Ce decizie as putea lua pentru a face afacerea sa progreseze?
  • Ce rezultate imi doresc sa obtin luna asta?
  • Care ar fi cea mai creatoare si mai captivanta modalitate de a obtine aceste rezultate?
  • Cum imi pot ajuta angajatii? Ce as putea face pentru a-mi ajuta si mai mult clientii?

Sper ca v-am provocat un pic sa ganditi altfel si v-am pus un pic pe ganduri. Recomanda aceasta carte cu tot dragul pentru a va elibera de toate povestile inutile pe care e bine sa ni le scotem din cap.

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Historia Rediviva lansează proiectul educațional “Acum 100 ani”

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow on Feedly