Asa la inceput de 2015, viitorul e aici asa ca eu zic ca este interesant sa stim la ce sa ne asteptam anul asta in media. Asa ca m-am gandit sa va prezint tendintele care se prefigureaza in acest an, acum cand toata lumea incepe sa-si faca strategii si sa-si formuleze obiective ambitioase.
Ecouri de la conferinta Future of Media 2014.
Sesiunea 1
Petrisor Obae (Pagina de Media) a vorbit despre cum a schimbat online-ul alegerile. Anumite site-uri s-au comportat ca niste televiziuni de stiri.
Dupa parerea sa, in 2015, se vor inmulti reality show-urile iar supravietuirea pe piata televiziunilor va depinde de creativitatea celor din industrie.
Dragos Stanca (Think Digital Romania)
Prevede ca initiativele care vor sustine jurnalismul independent se vor inmulti si a vorbit despre elitizarea massa-media ca miscare de rezistenta impotriva tabloidizarii.
SEO (optimizarea audientei) va fi inlocuit de OAU (calitatea vizitatorilor unui site nu cantitatea). Focusul va cadea pe continut care va trebui sa demonstreze ca isi merita atentia si banii.
Publicitatea trebuie sa ne convinga ca nu mai e publicitate. Trebuie « ambalata » altfel. La asta publicitarii vor avea de furca. 🙂
Vor aparea HUB-uri care vor scrie pentru branduri.
TV-ul nu va disparea.
Traim cea mai mare transformare a modului in care se consuma media. Nu se mai vorbeste de mobile (care a batut de mult desktop-ul) ci de multiscreen.
Laura Bortun (Vodafone Romania)
Spune ca romanii petrec cel putin 3 ore pe zi pe mobil si ca suntem deja multiscreen.
Piramida nevoilor umane are la baza Internetul fara de care viata e trista 🙂 si nu mare are sens. Mai ales pentru tineri. Iar smartfonul a devenit kit-ul de supravietuire. Trist dar adevarat…..cel putin pentru unii.
Inovatia trebuie sa fie axata in primul rand pe mobil.
« Mobile Goes Human » adica mobilul va avea un rol tot mai important in viata si sanatatea noastra. Asa ca noul boom preconizat va avea legatura cu sanatatea si wellness-ul.
Razvan Capanescu (Leo Burnett)
Crede ca agentiile nu vor mai vinde “inventar” ci vor pune accentul pe diferitele abilitati ale oamenilor din echipele lor care vor alcatui un fel de “taskforce”. Solutia castigatoare va fi sa sti sa iti creezi o echipa mixand abilitatile si capacitatile membrilor ei.
Sesiunea 2
Claudia Chirilescu si Cristian Ursea (Spoon Media)
Ne-au povestit despre WatsApp si cum poate acesta aplicatie sa devina un canal de promovare bun daca e folosit responsabil. De exemplu, orice brand care se adreseaza tinerilor sau un ONG s-ar putea promova prin WatsApp.
Moderatorii conferintei au fost Claudiu Vranceanu (wall-street.ro) si Cristian Manafu (Evensys), ca de obicei.
In pauza, toata lumea a dat fuga la panou sa-si faca ultimele poze magnetel. De anul asta vor fi holograme ! 🙂 Iar unii dintre noi s-au imprietenit si cu robotelul vorbitor de la RoboFun.
Mihai Gongu (GMP Advertising)
Zice ca brandurile isi vor muta bugetele catre vloggeri. Deci dragi bloggeri face-ti-va vloggeri.
Cinema-ul se va muta la tine acasa. Asa cum vedeti in clipul Bentley, filmat cu Iphone 5S si editat in timp real, chiar in masina. Arata bine nu-i asa?
Bogdan Botezatu (Bitdefender)
Ne-a bagat un pic in sperieti cu securitatea pe mobil si ne-a povestit despre tot felul de scenario apocaliptice avand la baza furtul datelor si al identitatii.
Dar intrebarea ramane. Stii cu adevarat la ce te conectezi ?
Ilyan (Ilyan.com)
Mi-a placut de tipul asta. Chiar nu ma asteptam ca la aceasta conferinta despre media sa aud sfaturi despre cresterea copiilor. Dar am retinut unul dintre metodele pe care Ilyan le foloseste cu fata sa. Au facut o intelegere care spune ca timpul petrecut in fata calculatorului trebuie sa fie egal cu timpul petrecut citind o carte. E un sfat util care nu se stie cand imi poate folosi. Si mi se pare foarte tare abordarea.
A spus despre noi blogerii din Romania ca suntem foarte tari si profi asa ca toti cei din sala ne-am impaunat de mama focului. Deh,..ne-am luat si noi partea Cezarului ! 🙂
Crede ca trendul pentru 2015 e tot vloggingul si VOD (video on demand) pentru sporirea veniturilor.
Intrebarea pe care ne-a lansat-o a fost : Cum iti spui povestea in a motion way ? De gandit!
Tudor Galos (Microsoft)
A vorbit foarte afectat despre marketing. Aproape ca a sters cu noi pe jos. La un moment data m crezut ca ne alearga prin sala sa ne bagam mintile in cap. 🙂
Metodele de marketing au devenit eclectice si acum devine tot mai important sa : descoperi, definitivezi, dezvolti, livrezi, capturezi, sa comunici si sa sustii valoarea.
Pe scurt, concluzia generala a conferintei Future of Media a fost ca :
Accentul se va pune din ce in ce mai mult pe calitate nu pe cantitate, un continut de calitate care va atrage un public de calitate.
Publicitatea va trebui sa convinga publicul ca nu e doar publicitate.
Multi screen area
Vlogging
Cea mai misto chestie cu care am ramas in cap de la Future of Media a fost ca :
Leave a comment