April 22nd, 2019

Cum a fost la Social Media Summit 2016 – partea 1

Asa cum va instiintam aici, vinerea trecuta, a avut loc primul eveniment important al anului legat de social media. Cam cu acest eveniment incepe anul, din punctul meu de vedere. Iar pe calendarul meu de evenimente care conteaza, e pe locul 1.

Social Media Summit 2016 a fost o editie dementiala. Bomba nu alta. De vreo 3 ori m-am apucat sa scriu si aveam atat de multe idei si lucruri de zis incat nu le puteam cuprinde intr-o singura postare despre eveniment. Asa ca….vor fi mai multe. 🙂

IMG_20160219_122950

Asta e prima. Iaca ce vazui, auzii, retinui si notai. Anul asta am fost inarmata cu tableta si cu smartfon si cu pix si cu hartie. Blindata bine cum s-ar spune ! Am folosit doar smartfonul, pixul si hartia. Tableta nici macar nu am deschis-o, ca nu a mai fost nevoie.

Iata, pe scurt, ideile pe care le-am retinut de la conferinta :

12719237_10207543522604332_2823326647093486706_o

SESIUNEA 1 – SOCIAL MEDIA, NIVELUL URMATOR

Mugur Patrascu a inceput in forta Social Media Summit 2016 spunand ca TRAIM O REVOLUTIE!

  • Momentul Colectiv a schimbat totul si va ramane ca un reper in istoria Romaniei (Aleluia! In sfarsit cineva care a inteles !). Inainte si dupa Colectiv
  • 2005 -2015 – a fost decada entuziasmului in media
  • 2016 – incepe profesionalizarea
  • Facebook de acum 2 ani nu mai e acelasi cu Facebook de acum
  • Facebook este al doilea internet
  • ATL-ul isi va muta banii pe zona de continut, lasand in urma TV-ul
  • Socialul, oamenii, advertising-ul se schimba
  • Brandurile se trezesc si va avea loc o reintoarcere la ideea de marca. Succesul brandurilor va fi determinat de abilitatea de a se asocia cu influencerii si de a fi prezenti in social media

Manafu ne-a povestit despre cum sa faci marketing cu ajutorul influencerilor

IMG_20160219_105356

IMG_20160219_104514

SESIUNEA 2 – CAMPIONII SOCIAL MEDIA DIN ROMANIA

Biz si Zelist au lansat in premiera la Social Media Summit 2016 listele cu influencerii pe cele mai dezvoltate domenii din blogosfera romaneasca. Asa ca, aceste topuri au fost cele mai asteptate momente ale conferintei.

Iata cum arata ele :

Strategie

Strategie

 

Strategie

Apoi a urmat una dintre cele mai placute surprize (pentru mine) campania #suntuntaran. Despre care o sa va povestesc mai pe larg intr-o postare viitoare. Cert este ca am simtit ca toti cei din sala vibreaza la unison. Pentru ca se vorbea despre niste valori autentice romanesti, despre mandria de a fi roman. Eu m-am simtit in elementul meu.

Asa ca am prins curaj si i-am intrebat pe stimabilii speackeri (Virgil Iantu, Nicolai Tand, Cristian China Birta, Marius Tudosiei, Catalin Nastasoiu, Tudor Giurgiu) de ce cred ca unii romani au inca in cap cretineala cu « E greu » si parca ar vrea sa faca ceva dar la primul obstacol cad in fund, baga replica asta stupida si abandoneaza.

Primul care mi-a raspuns a fost Virgil Iantu care a spus asa. Inca unii sunt sub imperiul lui « Nu se pate sau E greu » pentru ca atatia ani am fost obisnuiti sa credem ca banii se fac usor, ca dam un tun, ne umplem buzunarele si gata. Insa asta e un succes vremelnic, iar banii veniti usor se si duc la fel de usor daca cel care i-a dobandit nu stie ce sa faca cu ei. Succesul adevarat si cel care tine pe termen lung presupune asumare, perseverenta, munca, esecuri si o doza serioasa de motivatie.  Cine e dispus sa mearga pana la capat este rasplatit, cine nu, zice ca e greu.

I-am provocat pe fiecare dintre speackeri sa imi dea un raspuns si cam toti au fost in aceeasi idee.

SESIUNEA 3 – STRATEGII CASTIGATOARE IN SOCIAL MEDIA

Bogdan Nitu a spus ca pentru a avea succes este necesar sa te diferentiezi, sa iesi din turma.

  • S-a facut déjà trecerea de la era emotiilor (Brandul meu te face sa te simti mai bine) catre era sensului (Scopul brandului nostru este sa facem bine in lume, sa aducem o schimbare sau o contribuitie pozitiva)

Am si un exemplu foarte elocvent.

Radu Batranu ne-a povestit despre campania desfasurata anul trecut #scoalaflanco si despre cat de misto a fost. Sper ca anul asta sa particip si eu caci in 2015 am ratat momentul si mi-a parut rau. Bine ca s-au gandit sa organizeze si anul asta, caci se pare ca au avut mare succes. 🙂

Cat despre relatia dintre bloggeri si agentii, conform statisticilor revistei Biz se pare ca 80% dintre bloggeri prefera sa lucreze direct cu agentiile pe cand doar 20% dintre bloggeri prefera lucrul direct cu clientii.

Una peste alta a fost misto si am avut ce invata.

 

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Vrei sa o impresionezi de Dragobete? Ia-i o balerina

Pentru cei care au, citesc, cumpara sau folosesc un SITE

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow on Feedly