October 20th, 2020

Conferinta de sambata dimineata – Digital FOCUS

15 noiembrie. Sambata dimineata, o vreme mohorata si rece care te indeamna mai degraba la lancezeala si leneveala. Asta daca nu ai altceva mai bun de facut.

Eu am avut. M-am dus la o conferinta. De obicei conferintele se organizeaza in timpul saptamanii. A fost o conferinta ceva mai atipica, in cadru mai restrans, ca sa putem interactiona mai usor unii cu altii ca doar era vorba de business networking.

IMG_20141115_101600

Ca sa nu mai lungesc vorba, conferinta se numeste Digital Focus si au fost 4 speakeri care au vorbit despre business networking si au oferit multe sfaturi legate de zona digitala.

Primul speaker, Silviu Daniel Cristina (www.csdesign.ro) a vorbit despre 12 metode fundamentale pentru promovarea online a afacerii tale. Spicuiesc cateva, caci pe multe dintre ele, cine are legatura online-ul, le cam stie:

IMG_20141115_103225

  • Foloseste QR – codurile caci sunt la mare moda si asta e trendul la orice,
  • Foloseste programarea mesajelor pe Facebook, cautarea personalizata (la targetarea clientilor, aplicatii web (concursuri, intrebari, chestionare)
  • Campanile pe Facebook
  • Scrie pe blog (asta mi-a placut in mod deosebit, bineanteles :))
  • Cum ar trebui sa arate si ce ar trebui sa contina un site de prezentare in functie de specificul activitatii
  • Ce inseamna web responsive (adica cat de bine este optimizat site-ul, cum apare afisat pe diferite device-uri etc)

Al doilea speaker, Cosmin Oane de la www.brohouse.com a fost cel mai dinamic si ne-a povestit intr-o maniera antrenanta si dezinvolta despre ce inseamna brandingul personal, cat de constienti ar trebui sa fim de el si cum sa-l folosim in asa fel incat sa ne aduca numai foloase.

Mi-a placut definitia pe care a dat-o brandingului = ceva ce face din orice idee ceva genial. Atentie! Brandingul nu “salveaza” un produs prost sau un management defectous. Deci, nu e panaceu universal.

IMG_20141115_110159

Mai citisem eu cate ceva despre banding pe ici pe colo insa prezentarea lui a fost ca o recapitulare presarata cu noi cunostinte si o noua abordare, la care nu ma gandisem pana atunci.

Ne-a dat cateva reguli simple, care iti asigura succesul sau cel putin o mai buna pozitionare, cu conditia sa le folosesti cu cap.

  • Tu esti brandul. Asta ar trebui sa le intre bine in cap multor antreprenori romani
  • Designul site-ului este foarte important. Un bun viaual inseamna vanzari mai mari.
  • Incepeti o afacere avand intotdeauna finalul in minte (ceva de genul Tu ce vrei sa te faci cand vei fi mare?)
  • Produsul tau nu e brandul tau. Vinde-ti brandul nu produsul. Asta e o abordare noua, la care nu multa lume din Romania se gandeste. Multi se concentreaza exclusiv pe ceea ce au de vandut si atat.
  • Testul brandului (intreaba-ti clientii ce cred despre tine) Simplu ca buna ziua!
  • Cere mereu feedback
  • Daca nu te pricepi la personal branding, mergi mai bine la niste specialisti decat sa comiti greseli pe care sa te chinui apoi sa le repari

Apoi ne-a pus pe ganduri cu cateva intrebari esentiale pe care trebuie sa ni le adresam atunci cand vrem sa vindem ceva.

Recunosc ca unele dintre ele le stiam deja insa am auzit si altele noi si mi-au dat de gandit. Voi rumega la ele ceva timp si ma voi gandi cum sa le aplic pentru blogul meu.

Ultimul speacker de genul masculin, Radu Velcea (www.cursuriphotoshop.ro) ne-a povestit despre semnificatia diferitelor tipuri de fonturi, cand si cum sa le folosim, ce greseli sa evitam.

IMG_20141115_120327

Ne-a prezentat nsite fonturi despre care nu am auzit in viata mea (de exemplu Hobo, Cooper sau Lithos Pro). Recunosc ca desi lucrez cu Word-ul de ani buni, niciodata nu mi-am pus problema cum si de ce sa aleg un anumit font si ce impact poate avea. Deci a fost o informatie cu totul noua pentru mine.

Apropos, daca sunteti curiosi sau vreti doar sa va testati cunostintele de photoshop, intrati aici.

Dupa atatia barbati, era randul si unei femei sa intre in scena. Asa ca ultima, dar nu cea din urma, a fost Camelia Paduraru (Crafiting Minds) care se ocupa “in timpul liber” cu “sucitul mintilor” altora. 🙂

IMG_20141115_123437

Ea ne-a vorbit despre cumunicare, empatie si utilizarea eficienta a limbajului.

  • Pune intrebari (dar nu orice intrebari ci intrebarile cheie, formulate corect asta e spilul :))
  • Gaseste “de ce-ul”
  • Foloseste exemple si povesti
  • Mentine cat maim ult acordul si creeaza un cadru de acord

Nici nu aveti habar cat de mult schimba comunicarea, folosirea lui SI in loc de DAR. De exemplu : Apreciez asta si….., Respect asta si……, Sunt de accord si…..

Pe scurt, pentru mine, Digital Focus a insemnat sfaturi utile, lucruri noi, oameni noi si interesanti. In plus, la tombola de final, am castigat o analiza a blogului de la Silviu Cristina. Exact la fix, ca tot ma gandeam eu ca ar mai trebui “aranjat” nitel blogul.

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Muzica clasica la metrou – Arta nu musca

WOW ce meseriasi rapizi!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow on Feedly