Multi dintre noi ne proprunem ca intr-o zi, cand vom avea timp, sa facem curatenie intre haine, pe biroul de acasa sau de la serviciu, printre emailuri, in lista de prieteni de pe Facebook, in camara, in boxa de la bloc si prin multe alte locuri in care nu ajungem chiar in fiecare zi.
Si de regula se intampla sa nu prea avem timpul necesar asa ca tot amanam « operatiunea » cu pricina. Va suna cunoscut scenariul ? Mie da.
De regula sunt o persoana organizata, insa uneori mai am si perioade in care sunt mai delasatoare. Lucram intr-o perioada ca asistent manager la o firma si am patit o istorioara care m-a facut sa ma disciplinez si sa ma vindec de amanarea curateniei.
Sa va povestesc patania. 🙂
Aveam o firma de curatenie care ne trimisese o femeie de serviciu un pic cam « zeloasa ». Colegii si seful meu se cam plangeau ca de fiecare data cand le facea curatenie pe birouri, nu mai gasesau lucrurile asa cum le lasasera, ba chiar cateodata le mai dispareau notitele sau alte foicele pe care isi notasera diverse informatii.
La mine pe birou nu se intamplase asa ceva, asa ca eu consideram ca probabil exagereaza. Ata pana intr-o zi in care mi-a disparut si mie un post-it pe care imi notasem un numar de telefon important.
Acum stiu ce o sa spuneti ca, daca era asa de important as fi avut mai mare grija de el. Si pana la un punct concluzia e total justificata insa, avusesem cateva zile foarte agitate si cu mult de lucru si pur si simplu nu mai avusesem timp sa-mi fac curatenie pe birou. Asa ca am amanat-o putin.
M-am facut foc si para pentru ca era o informatie importanta si avusesem ceva bataie de cap pana sa obtin acel numarul de telefon de care urma sa aiba nevoie seful. Asa ca a trebuit sa o iau de la capat. Alt timp pierdut alta distractie ! Deh…asa patesti daca nu faci lucrurile la timpul lor !
Nu am reactionat prea frumos si a trebuit sa fiu eu cea care a dat glas nemultumirii colegilor si sa-i spun verde in fata femeii de serviciu ca a cam facut exces de zel.
Conform proverbului romanesc nu lasa pe maine ce poti face azi, mi-am incasat lectia cuvenita si m-am disciplinat instant. Plus ca am invatat sa nu mai dau vina pe altii pentru propria mea neglijenta.
Partea buna a fost ca ea a inteles si nu a mai aruncat hartiutele la gunoi iar colegii au fost multumiti.
Si inca o lectie importanta a fost ca, nefacand la timp curatenie pe birou, ne ingreunam singuri munca si ne complicam existenta.
Sursa imagini : Google
Foarte bun articol, este bine de stiut.
Multumesc! 🙂