November 18th, 2017
Adsense and Other Advertising Code Here (728*90)

Cum sa eviti capcanele cand faci achizitii online

Pentru ca ne apropiem cu pasi rapizi de Black Friday si mai apoi de Craciun, deci ne punem pe cumparaturi serioase, m-am gandit ca aceste informatii venite din sursa sigura va pot scuti de multe neplaceri si tepe.

« Dispozitive minune, produse care te iti schimba infatisarea in doar cateva minute, abonamente gratuite le servicii pe care le platesti apoi inzecit si de care nu mai reusesti sa scapi, capcanele online sunt multe si greu de evitat. Consumatorii europeni sunt din ce in ce mai expusi in online la anunturi invazive si inselatoare. Prin urmare, este important sa fii foarte atent si circumspect atunci cand vine vorba de oferte mult prea bune pentru a fi adevarate, astfel incat sa nu ajungi sa platesti pentru bunuri sau abonamente la servicii de care nu ai nevoie. Pentru a te ajuta, Reteaua Centrelor Europene – ECC-Net a realizat un film care te poate ajuta sa identifici cele mai comune capcane online.

Tipul de oferte mentionat mai sus apare din ce in ce mai des in social media (Facebook, Instagram, Twitter etc.) ori ca reclame pop-up pe diferite site-uri. Aceste anunturi publicitare ii fac pe multi sa ia decizii de moment si sa cumpere produse si servicii care nu le sunt necesare, care nu fac ce este mentionat in reclama sau chiar primesc ce nu au comandat. Trebuie sa stii, totusi, ca atunci cand esti obligat sa accepti un produs sau un serviciu fara a-ti fi dat consimtamantul in mod expres in acest sens, achizitia poate fi considerata inselatoare si nu este obligatorie. Deci, este foarte important sa respingi orice astfel de achizitie care iti este impusa.

Cunoasterea este esentiala

Abilitatea de a identifica o capcana online, precum si cunoasterea drepturilor pe care le ai in calitate de consumator reprezinta solutia pentru a evita o achizitie inutila. Trebuie sa stii cand sa refuzi sa platesti pentru produse sau abonamente pe care nu le doresti ori de care nu ai nevoie. Un sondaj* realizat de o parte a Retelei arata ca multi consumatori europeni au cunostinte limitate in ceea ce priveste drepturile lor atunci cand ajung sa primeasca un pachet nedorit sau cand au cazut intr-o capcana legata de un abonament online. In special, nu sunt cunoscute drepturile privind retragerea dintr-un contract online si faptul ca pot solicita bancii emitente a cardului prin care a fost facuta plata initierea unei proceduri de refuz la plata si recuperarea banilor.

ECC-Net iti prezinta un film care, printr-o abordare simpla si umoristica, iti dezvaluie cele mai comune trasaturi ale acestor capcane online. Scopul filmului este sa-ti permita sa identifici cat mai bine si mai repede care dintre ofertele online reprezinta capcane.

“Cu acest film si cele 5 sfaturi despre cum poti scapa de capcanele online speram sa oferim consumatorilor posibilitatea de reactiona in mod activ atunci cand se simt constransi sa cumpere ceva sau chiar pentru a evita de la inceput ofertele dubioase”, a declarat Irina Chiritoiu, Director ECC Romania.

Filmul poate fi vazut aici.

5 sfaturi – cum sa scapi de capcanele online

  1. Inainte de a introduce numele si adresa, trebuie sa verifici daca acest lucru te obliga la o achizitie sau un abonament.
  2. O oferta pentru o perioada de incercare trebuie sa mentioneze clar daca implica un abonament obligatoriu.
  3. Nu trebuie sa platesti pentru un produs pe care nu l-ai comandat si nici nu esti obligat sa-l returnezi.
  4. Vanzatorul este cel care trebuie sa dovedeasca faptul ca ti-ai dat acordul pentru achizitie.
  5. In cazul in care vanzatorul retrage bani de pe card fara consimtamantul tau, poti sa anunti banca emitenta a cardului si sa soliciti returnarea banilor.

*Sondajul a fost realizat de Sifo Kantar in sase tari Suedia, Norvegia, Finlanda, Olanda, Belgia si Austria, tarile care au raportat cel mai mare numar de probleme legate de capcanele online din cadrul Retelei ECC Net.

Raportul retelei ECC Net poate fi citit aici.

Despre Centrul European al Consumatorilor

Centrul European pentru Consumatori Romania este membru al Retelei Europene a Centrelor de Consumatori (ECC-Net), o retea europeana care coopereaza pentru a ajuta consumatorii atunci cand cumpara marfuri sau servicii in afara granitelor UE. Reteaua consta dintr-un centru european de protectie a consumatorilor in fiecare stat membru al UE si in Norvegia si Islanda. »

 

Sursa informatii : http://www.eccromania.ro

Sursa imagini : http://www.euro-house.ro, http://www.freepngimg.com

 

Ajutor am ramas fara dentist!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *