March 29th, 2024

Cum a fost la ReMarking Romania V2.0 – 2

Dupa atata vopsit in prima parte a traseului de la ReMarking Romania, dupa ce am plecat de la cabana Garbova am trecut si la strans gunoaie. Nu pot sa va spun cat de tare m-a apucat scarba, indignarea, furia si spumele dupa ce am strans o gramada de PET-uri, doze de bere, plastice si alte deseuri lasate de oameni iresponsabili pe munte. Si ceilalti voluntari au fost in asentimentul meu.

Dupa sacii de gunoi pe care i-am strans putem face si o analiza a celor mai consumate marci de bere sau de sucuri pe munte. Asta ca sa mai glumim nitel. 🙂 Insa stau cateodata si ma intreb oare o sa ne civilizam vreodata ? Oare o sa devenim mai constienti si mai responsabili astfel incat voluntarii sa nu mai aiba ce sa stranga de pe munte ? Am indoieli uneori si am zis ca o sa scriu o postare suparata pe tema asta ca poate poate unii s-or mai trezi.

Terarium intr-un PET

Si nu va inchipuiti cat de greu este sa cari dupa tine sacii plini cu gunoi, atatia kilometri, atat la urcare cat si la coborare. Aproape de sfarsitul traseului, am avut parte si de ajutorul celor de la telescaun care ne-au scutit de carat si au coborat sacii pana jos. Insa tot a trebuit sa-i caram de la telescaun si pana la sediul Salvamont, punctul terminus al traseului.

Pe traseu, baietii din grup au dat dovada de multa harnicie : au taiat bustenii cu toporul eliberand drumul, au sters marcaje tot cu toporul si cu peria de sarma, au impins busteni, au carat meteriale, au vopsit si au carat saci de gunoi. Bravo lor…..mi-a placut de ei caci au dat dovada de barbatie si eleganta. Nu s-au dat inlaturi de la nimic. Da’ nici noi fetele nu am fost mai prejos. 🙂

Vremea a tinut cu noi, era un cer albastru perfect fara nici un norisor, parca a fost o zi de vara nu de toamna. Iar natura ne-a rasfatat cu darurile ei. Pe drum am mancat mure, am admirat brandusele si ne-am bucurat cu totii de frumusetea peisajelor care iti taie respiratia de fiecare data. Chiar daca ai mai fost in acele locuri nu poti sa nu te minunezi de fiecare data de minunatiile care ti se arata in fata ochilor de parca le-ai vedea pentru prima data. Cel putin asta a fost senzatia mea.

Tota « distractia » a durat cam 8 ore asa ca am terminat pe la 17.30 (incepusem la ora 8.00). A fost de munca nu jucarie. Si toti din grup am pus osul la treaba, fara exceptie.

Imi pare rau ca pe traseu nu prea am apucat sa fac poze pentru ca eram murdara pe maini de vopsea astfel ca la un moment dat mozolisem si telefonul de vopsea asa ca am renuntat sa-l mai folosesc de teama ca va ramane patat. Insa, din fericire, vopseaua s-a curatat usor atat de pe folie cat si de pe carcasa. 🙂

Totul a decurs conform planificarii astfel ca la ora 19.00 a inceput cina. Din pacate, organizatorii nu s-au gandit si la vegetarieni, in ceaunele pregatite de bucatari era doar carne ca si in senvisurile oferite la inceputul traseului.

Dupa cina, organizatorii (ArtTour Romania) au organizat o mica festivitate de premiere ca sa multumeasca tuturor participantilor pentru munca depusa. Fiecare voluntar a primit o diploma de participare. Se pare ca am inceput sa colectionez diplome de voluntar, sunt la a doua.

Era o atmosfera feerica si speciala, o seara calduta, beculete, un cer instelat, foc de tabara si muzica. M-am simtit minunat printre acei oameni, frumosi si inimosi, iubitori de munte ca si mine si de curatenie. Si nu in ultimul rand, oameni care-si iubesc tara si care in loc sa stea cu burta la soare, in ultimul weekend de vara au preferat sa-si suflece mainile si sa treaca la treaba.

Multi dintre voluntari au ramas peste noapte pentru ca erau cazati la hotelurile si pensiunile care-si deschisesera portile pentru a sustine evenimentul, insa eu a trebuit sa ma intorc in Bucuresti asa ca nu am zabovit prea mult la focul de tabara.

Am mers pe munte, am muncit in echipa, am socializat, ne-am desfatat cu frumusetile naturii si ne-am si distrat. Ce iti poti dori mai mult ? Pe scurt, mi-a placut si a meritat oboseala de la final.

ReMarking Romania in cifre a insemnat cam asa : in jur de 130 de voluntari veniti din toata tara repartizati pe 19 trasee, 4 masive montane (Bucegi, Piatra Mare, Postavaru si M-tii Baiului) iar actiunea si-a atins scopul.

Multumesc ArtTour Romania pentru ca ati facut asta si mi-ati dat sansa sa fiu in serviciul naturii si sa-mi aduc si eu aportul, dand ceva inapoi naturii minunate din tara mea.

Abia astept evenimentele viitoare pentru ca acum stiu despre ce este vorba.

Organizatorii evenimentului au fost : ArtTour Romania, CNIPT Predeal si Salvamont Predeal.

Sursa foto : fotografii personale si ArtTour Romania

madalina

Blogger, Vlogger, Youtuber, Instagrammer,TourGuide

Iata 3 trucuri pentru a te simti de MILIOANE in pielea ta!