Simpatic si spumos ca de obicei, Andy Szekely si-a inceput seminarul de pe 6 mai cu o intrebare : vrei sa ai bani sau vrei sa ai dreptate ? A ridicat mingea la fileu catre publicul din sala. Buna intrebare nu ? 🙂
Iata ce am aflat de la seminarul sau despre prosperitate.
Ce fac oamenii prosperi :
- Traiesc echilibrat
- Fac ce le place cu cine le place 🙂 (nu va ganditi la prostioare 🙂 )
- Daruiesc mai mult decat consuma (creeaza atata valoare incat nu au nevoie de toata asa ca o daruiesc) DAR ! Daruiesc cu cap, intr-o directie care permite cresterea comunitatii!
Exista 4 scoli de prosperitate :
Economistii rationali – preocupati de date si statistici
Antreprenorii pragmatici – iubesc tehnicile si tacticile
Psihologii prietenosi – concentrati pe convingeri si emotii
Eroii spiritualizati – vorbesc despre principii si legi
Andy ne-a vorbit de 4 inteligente pe care trebuie sa le dezvoltam si sa le folosim pe toate pentru a fi prosper :
Antreprenorul (partea fizica, tehnici + tactici, foarte ancorat in realitate)
Economistul (partea mentala/analitica, cifre si statistici)
Psihologul (partea emotionala, convingeri si emotii)
Eroul/guru (intra in starea de abundenta)
Networkingul si brandigul personal sunt instrumente cheie pe langa comunicare, marketing, influentare si vanzari.
In ziua de azi, conteaza mai mult CINE TE CUNOASTE decat pe cine cunosti.
Martin Lindstrom (autor, specialist in branding si neuro-marketing) spune asa : “in urmatorii 5 ani, fiecare om va deveni in mod implicit un brand personal, fie ca vrea fie ca nu.” Iaca p’asta n-o stiam J dar merita sa iau in considerare aceasta afirmatie mai ales in calitate de blogger.
Cel mai utila mi s-a parut schema clara, scurta si concisa a Networkingului 4D ce poate fi folosita cu succes cand faci un pitch, cand povestesti cuiva despre afacerea ta etc.
Destinatar (care este grupul tinta sau clientul ideal)
Durere (nemultumirea, Care este actuala problema si solutiile existente pe piata ?)
Diferentiere (solutia/ideea/produsul meu este o noua….spre deosebire de..…(produsul concurentei)
Descriere (descrierea efectiva a produsului/serviciului/ideii)
Apoi ne-a pus sa practicam acest networking cu mai multe persoane necunoscute din sala. Si chiar mi-a folosit super mult pentru ca l-am aplicat pentru masajul cu role de jad – serviciul pe care eu il ofer. Mi-a fost foarte simplu sa il aplic, mai ales ca in ziua respectiva chiar asta trebuia sa fac si nu reusisem acasa. Asa a fost mult mai simplu sa vorbesc despre el.
Alte sfaturi utile, pe scurt:
Daca-ti cauti un mentor, pozitioneaza-te geografic si spatial acolo unde il poti intalni si nu te duce numai cu cersitul, ci ofera si tu la randul tau valoare mentorului, arata-i ca a fost util sfatul si uimeste-l cu implentarea sfaturilor sale, apoi ofera-i tu si feedback
Baga-te in experiente in care in mod normal nu te bagi
Fa ceva nou in fiecare luna
Sursa imagini : http://mihailucian.ro/ si fotografii personale
Leave a comment